tiistai 30. joulukuuta 2014

Osa 14.

Bloodflowerin uudenvuoden aaton keikka oli vasta ensimmäinen kolmen viikon keikkaputkesta pääkaupunkiseudulla. Niinpä Jonas ei ole kotona juhlimassa syntymäpäiväänsä. Pojan läsnäoloon tottunut Ilona Ofelia tuntee itsensä yksinäiseksi, joten Isla pakkaa kimpsunsa ja kampsunsa ja saapuu kaupunkiin torstaina viettämään vuoden ensimmäistä viikonloppua.
 Koko alkanut talvi on ollut lauha ja lunta on tuskin nimeksi. Tämän tosiasian turvin Ilona Ofelia ja Isla livahtavat juomineen vintin kautta talon katolle, tuntien itsensä kapinallisiksi. Katolla Ilona Ofelia kertoo Islalle juurta jaksain uuden vuoden aatosta, Samulista ja varsinkin Juliasta.
 "Kerrohan nyt. Rakastatko sä Jonasta vai edelleen Samulia?" Isla kysyy suoraan. Ilona Ofelia istuu hetken hiljaa, katselee taivaalle syttyviä tähtiä, polttelee savukettaan ja ottaa välillä kulauksen pullostaan.
 "Mä haluaisin sanoa että rakastan vain Jonasta, mutta en mä halua valehdella sulle. Mutta en mä voi sanoa valehtelematta että en tuntisi mitään Samulia kohtaan. En mä osaa sanoa onko siinä kyse rakkaudesta vai mistä."
 "Obsessiosta?" Isla ehdottaa avuliaasti.
 "Mahdollisesti. Joskus tuntuu että mä vain haluan että Samuli haluaa minut, jos tiedät mitä tarkoitan, ja että se näyttää sen", Ilona Ofelia myöntää. Isla heittää häntä lapasella.
 "No mikä se syyskuinen suukko takapihalla sitten oli ellei selvää näyttöä?" hän härnää.
 "Lähinnä tarkoitin sitä että mä olen tuntenut Samulin kohta vuoden, ja sekin suudelma oli vasta kun mulle oli selvinnyt että sillä on tyttöystävä. Syyskuussa! Yli puoli vuotta tutustumisesta, että se edes kertoi tyttöystävästä. Teknisesti se ei edes kertonut, vaan se selvisi mulle ikään kuin vahingossa kun Olivia ilmestyi paikalle ja paiskasi asian päin näköä", valittaa Ilona Ofelia.
 "Ehkä nimenomaan kertomatta jättäminen viittaa siihen että sitä kiinnostaa. En tiedä. Mä voisin toki työntää Olivian jokeen, mutta en mä usko että sekään auttaisi. Sulla on Jonas, enkä mä usko että jättäisit sitä vaikka olisi tusina Samulia vapaana. Eri asia sitten jos Jonas olisi se joka pistää poikki, sillon sun päästä kuuluisi 'briiiiiiiii' ja olisit Samulijahdissa, oli sillä tyttöystävää tai sitten ei. En mä sua tuomitse, mä vaan tiedän miten sun mieli ja varsinkin sydän toimii. Yritä nyt kuitenkin koota itsesi, vaikka seikkailet niin älä loukkaa Jonasta. Mun mielipide on että Jonas on sulle se oikea, jos semmoista nyt onkaan."

 Perjantaina Ilona Ofelia ja Isla nukkuvat myöhään, mässäilevät estottomasti grilliruualla, käyvät ostoksilla ja alkavat sitten valmistautua iltaa varten. Suunnitelmana on mennä ensin Cherryyn, sillä Isla haluaa maistella talon siideriä. Sieltä matkan on tarkoitus jatkua uuden homoyökerhon avajaisiin, sillä Islan kaksoisveli Miska on saanut paikasta tarjoilijan pestin ja antanut siskolleen kaksi lippua. Avajaisista polku vie Asylumiin. Isla on jättänyt raskaamman musiikin taakseen, joten tytöt ovat päättäneet siirtyä Asylumista Keinuvaan Kameliin mikäli tunnelma kävisi liian synkäksi Islalle.
 Cherryssa aika kuluu talon kirsikkasiiderin ja Kimblen voimin. Seuraan liittyy pari poikaa, jotka häviävät tytöille Kimblessä kerta toisensa jälkeen. Kohdattuaan kahdeksannen tappionsa pojat suivaantuvat ja poistuvat paikalta tyttöjen iloisen naurun saattelemina.Tunnelma on siis korkealla kun matka käy Susibaarin avajaiskemuihin.
 Susibaari on hassu sekoitus Moulin Rougea ja S/M-klubia. Paikkaa on mainostettu 'perinteiset sukupuolirajat ylittävänä'. Ilona Ofelian ja Islan saapuessa paikka on jo puolillaan miehiä, naisia ja kaikkea siltä väliltä. Tyhjää tarjotinta kantava Miska nappaa tytöt narikan luota ja luotsaa nahkasohvalle jolla istuu muutamia parikymppisiä poikia. Yksi näistä on Ilona Ofelian yllätykseksi Samulin kaveri Anssi, jonka hän on nähnyt muutamia kertoja. Anssi kertoo heti avoimesti olevansa kiinnostunut sekä tytöistä että pojista.
 "Esimerkiksi Isla on tyttö josta mä voisin kiinnostua", sanoo Anssi myöhemmin illalla. "Pojista sitten taas... Hän. Hyvin mielenkiintoinen", hän jatkaa ja osoittaa poikaa jolla on pitkä vaalea tukka, tennarit ja tiukat farkut. Isla purskahtaa nauruun.
 "Hyvä valinta! Se on mun kaksonen Miska", hän sanoo.
 "Eikä! Esittele meidät!" innostuu Anssi.
 "Höh, enkö mä kelpaakaan?" sanoo Isla muka pahoillaan, mutta lupaa ehdottomasti toimittaa Anssin veljensä tietoisuuteen. Ennen kuin hän ehtii tuumasta toimeen, ravintolan pienellä lavalla alkaa burleski-henkinen show. Esityksen jälkeen tytöt tavoittavat Miskan, joka on kähveltänyt yhden lavaesiintyjän höyhenpäähineen, ja raahaavat hänet Anssin luo. Varmistettuaan että puhelinnumerot varmasti vaihtuvat, Ilona Ofelia ja Isla siirtyvät narikkaan. Kello on niin paljon, että he päättävät yksissä tuumin jättää Asylumin väliin ja kävellä kuusi korttelinväliä Keinuvaan Kameliin ja viettää loppuillan siellä.
 Kävelymatka sujuu rauhallisesti ja kestää alle kymmenen minuuttia. Keinuvan Kamelin ovella vastaan tulee Julia. Tämä ei jouda pysähtymään, tervehtii nopeasti ja kiirehtii bussiin.  Ilona Ofelia ja Isla kuittaavat asian olankohautuksella ja kiirehtivät narikan kautta tiskille, ja tiskiltä suoraan karaokepisteelle tervehtimään Samulia. Tämä halaa molempia ja kääntyy sitten katsomaan Ilona Ofeliaa silmiin.
 "Mä en nyt sano tätä pahalla, mutta onko sillä sun kaverillä Julialla päässä ihan kaikki kotona?" hän kysyy.
 "Miten niin?" Ilona Ofelia hämmästyy.
 "Se oli täällä jo ennen kuin mun työvuoro alkoi, ja liimautui muhun samantien. Eikä irronnut ennenkuin vartti sitten, ja paikka menee tunnin päästä kiinni. Mulla ei ole epäilystäkään ettetkö sä olisi kova tyttö flirttailemaan ja härnäämään, mutta ystävättäresi suoritus ylitti kyllä kaiken mitä mä voin edes kuvitella sun tekevän. Musta tuntui että ei ollut kaukana että se olisi ruvennut riisumaan. Joko itseään tai mua. Ilona, ole kiltti, sano sille Julialle että mua ei kiinnosta, kun se ei tuntunut uskovan kun mä sanoin. Sä puolestasi olet kyllä milloin tahansa tervetullut tänne pitämään mulle seuraa ja piristämään mun iltoja."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti